مديريت ارتباط با مشتري (CRM) چيزي فراتر از تماس با مشتري است.سي ار ام مايکروسافت به ابزاري تبديل شده است که ميتواند براي پرورش سرنخها، تماس با سرنخهاي بالقوه، نگهداري همه دادهها در مورد مشتريان و سرنخها در يک پايگاه داده متمرکز، کمک به کار تيمي مشترک و موارد ديگر مورد استفاده قرار گيرد. در اختيار داشتن اين اطلاعات که به راحتي در اختيار تيم خود قرار ميدهد تا آنها بتوانند کارآمدتر کار کنند. از آنجا که آنها ميتوانند ابزارهاي B2B سي آر ام را به راحتي استفاده کنند، اطلاعات موردنياز خود را بررسي کرده و اطلاعات جدييد را به پايگاه داده خود اضافه کنند و سپس از آن در نمايه يا ويو دلخواه گزارش بگيرند.
توجه بفرماييد که بهترين راه براي بهينه سازي فرآيند هاي کسب و کار استفاده از
در محيط تجاري امروز، جايي که دادهها در جايگاه يک کالا هستند و در چنين برنامههاي سنگيني که با داده سر و کار داريم، مديريت اين دادهها از هميشه مهمتر است. علاوه بر اين، تجربه کاربري (UX) آسان و مناسب تقريباً مهمترين ويژگيهايي است که اين ابزار دارد.
يک ابزار CRM خوب B2B شامل چه مواردي است؟
اينها همه اامات اساسي يک ابزار CRM B2B هستند؛ اما در سالهاي اخير، ابزارها به طور فزايندهاي هوشمندتر شده و قابليتهاي جديدي را ارائه دادهاند؛ مانند:
همانطور که مطمئن هستم شما خودتان به اين نتيجه رسيدهايد، پيادهسازي نرم افزار CRM تخصصي براي مشاغل B2B در کسب و کار شما ميتواند بازي را تغيير دهد.
اکنون، تنها کاري که بايد انجام دهيد اين است که تصميم بگيريد کدام ابزار براي کسب و کار شما مناسب است. متأسفانه، اين تصميم ميتواند يک فرآيند دشوار باشد زيرا صدها ابزار در کنار بهترين ابزار شناخته شده مايکروسافت سي ار ام وجود دارند که شايد بتوانند ابزار ها و ويژگي هاي مشابه را ارائه دهند. ممکن است در اين تصميم گيري دچار مشکل شويد، تيم نورون سي ار ام در تلاش است که وجود اين مقاله و مقاله اي پيشين بتواند شما را در انتخاب اين سيستم راهنمايي کند.
يکي از موانع ورود و ويژگي تاثير گذاز در تصميم گيري، قيمتگذاري و قيمت ويژگيهايي است که آنها ارائه مي دهند؛ اما وقتي در حال تجزيه و تحليل ابزارهاي مختلف سي آر ام B2B هستيد، هزينه بايد در روشهاي ينگ شما نقش داشته باشد، اما نبايد اولين پالايه يا ي باشد که ابزارها را با آن بررسي مي کنيد. به ابزار نگاه کنيد و ببينيد چه ويژگيهايي با اين قيمت ارائه ميشود. سپس ببينيد آيا براي دستيابي به سطح بهرهوري يا ويژگيهايي که به دنبال آن هستيد، نياز به خريد برنامه يا افزونههاي بالاتر داريد يا خير.
آموزش يکي ديگر از عناصري است که ميتواند نه تنها زمان، بلکه پول را نيز مصرف کند. اگر تيم شما خود آموزش ميبيند و براي يادگيري سيستم با پشتيباني تماس ميگيرد، آنها معامله را نميبندند. مدنظر قرار دهيد که چقدر طول ميکشد تا اين سيستم ادغام شود و آيا هزينهاي براي تلفيق آن با ابزارهاي قبلي شما دارد. ممکن است ويژگيهاي ارائهشده با يک ابزار در حال حاضر براي شما فوقالعاده به نظر برسد؛ اما آيا ادغام آن با ساير ابزارها براي شما هزينهبر خواهد داشت يا بايد ابزارهايي را که در حال حاضر از آنها استفاده ميکنيد تغيير دهيد؟
نرم افزار CRM بايد بصري باشد وگرنه تيم شما به طور فعال از آن اجتناب مي کند و فقط در مواقع ضروري از آن استفاده مي کند. توجه داشته باشيد که از ورود به سيستم چند کليک طول ميکشد تا بتوانيد کارهاي اساسي را انجام دهيد که احتمالاً تکرار ميکنيد. اگر متوجه شديد که اين فرآيند به طول ميانجامد، ممکن است ابزار مناسبي براي شما نباشد. اگر در زمان کمي تنگ باشيد از اين روند اجتناب خواهيد کرد.
به غير از استفاده آسان، توجه داشته باشيد که تيم پشتيباني چقدر در دسترس است، صرفنظر از اين که خطاي کاربر، نگراني، پرس و جو يا اشکال باشد. با نمايندهاي که نسخه نمايشي يا دمو را ارائه ميدهد يا نرم افزار را براي شما توضيح ميدهد، ميزان پشتيباني موجود را بررسي کنيد؛ و اگر بر اساس برنامهاي است که انتخاب کردهايد و اينکه چقدر براي سطح پشتيباني قابل دسترسي تر است، قابل توجه بود همان را انتخاب کنيد. نهتنها در مورد پشتيباني موجود استعلام کنيد، بلکه در مورد هرگونه راهنماي سلف سرويس (پستهاي وبلاگ، مطالب آموزشي، آموزشهاي ويدئويي، سؤالات متداول و غيره) نيز استعلام بگيريد. اگر تعداد محدودي از ابزارها براي پشتيباني در دسترس است، اين را در نظر داشته باشيد که در صورت نياز به راهنمايي، بايد از نماينده حضوري درخواست کنيد.
با هر نرمافزاري، هميشه ويژگيها و قابليتهايي وجود دارد که توسط شما و تيم شما استفاده نميشود. از آنجا که قرار نيست هر ابزاري به طور سفارشي بر اساس نيازهاي شما ساخته شود. شرکتهاي نرمافزاري سعي ميکنند مشکل اصلي را برطرف کرده و در اين راهحل تخصص داشته باشند؛ اما عملکردهايي را که به اعتقاد آنها ميتواند براي کمک به شما در سفر کاري مفيد باشد، ارائه نميدهد. بسته به نياز شما ممکن است از برخي از اين ويژگيها را استفاده کنيد اما برخي از آنها در کنار ابزار هاي اصلي شما بي استفاده هستند. بر روي مشکلاتي که به دنبال حل آنها هستيد تمرکز کنيد و ابزاري را پيدا کنيد که متناسب با معماي ساير ابزارهايي باشد که در حال حاضر داريد.
تيم نورون سي ار ام با ارائه مشاوه ها و تنظيم جلسات و با تجزيه و تحليل ساختار کسب و کار شما، به شما کمک مي کنند تا به درستي ابزار هاي مورد نياز خود را پيدا کنيد و به درستي آن ها را در مايکروسافت سي ار ام پياده سازي کنيد.
از آنجايي که کسبوکار در حال انتقال بيشتر به کارهاي از راه دور و تلفن همراه است، اطمينان حاصل کنيد که پلت فرم هاي نرم افزاري شما در دستگاه تلفن همراه قابليت استفاده دارد. اطمينان حاصل کنيد که برنامه ميتواند کارهايي را که بيشتر انجام ميدهيد انجام دهد. براي برخي از شرکتها، نسخه تلفن همراه ممکن است از نسخه دسکتاپ مهمتر باشد. براي شرکتها اين امر براي اطمينان از اين که اين نسخه تمام شرايط را برآورده مي کند و چيزي است که تيم شما قادر به استفاده از آن است، اعمال ميشود.
نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مايکروسافت که نورون سي ار ام ارائه مي دهد قابليت کامل براي استفاده در گوشي هاي همرا را دارد.
توانايي داشتن اتوماسيون بازاريابي با برنامهريزي مناسب يکي از با ارزش ترين ويژگيهاي نرم افزار مايکروسافت سي ار ام است. متأسفانه همه سيستمعاملها يا سي ار ام هاي ديگر اين ويژگي را ندارند. اين فرآيند اتوماسيون به نرم افزار اجازه ميدهد تا به شما يادآوري کند يا در برخي موارد وظيفهاي را براي شما با درحقيقت به جاي شما انجام دهد. آيا اين ايميلها خودکار هستند که پس از تماس يا فروش به مشتري ارسال ميشوند؟ اين ويژگي ميتواند به ساير نرمافزارهايي که پياده کردهايد نيز متصل شود؛ مانند کمپينهاي ايميلي بر اساس آخرين تعاملي که شما با مشتري برقرار کرده ايد. ميتوانيد برچسبهايي را براي راهاندازي اقدامات مختلف تنظيم کنيد و بر اساس تعاملاتي که داشتهايد اين برچسبها را به نمايههاي مشتري وصل کنيد. سپس به نرم افزار اجازه دهيد پيگيريهاي لازم را براي شما انجام دهد. و در حقيقت سيستم را به صورت اتوماسيون تنظيم کنيد.
ما، تيم نورون سي آر ام به شرکتهاي B2B اين امکان را ميدهيم تا خدمات و سرويس هايي را که ارائه مي دهند را به درستي به گوش مخاطبين عام و خاص برسانند، ما علاوه بر ارائه مايکروسافت سي ار ام در ايران، با ارزيابي، تجزيه و تحليل کسب و کار، برنامه هاي بازاريابي و فروش، تدوين استراتژي و تيم سازي فروش را انجام داده و سيستم مديريت ارتباط با مشتري را بنا به شکل کسب و کار شما شخصي سازي مي کنيم.
مديريت سرب يک قابليت اصلي همه سيستمعاملهاي CRM بايد باشد. از آنجا که اين مديريت بسيار مهم و شاخصه ي ابتدايي بود، بسياري از شرکت هاي ارائه دهنده نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري شروع به برآوردن اين نياز کردند . راه حل براي شرکتها و براي حفظ مشتريان، متمرکز کردن نمايههاي احتمالي خود، به طوري که آنها بتوانند راحت تر با مشتريان خود تماس و ارتباط بگيرند. مديريت توسط مالک يا سازنده اصلي امکان مهم همه سيستمعاملهاي CRM است. نحوه مديريت نرم افزار در کنار اتوماسيون بازاريابي و مديريت فرآيند هاي فروش نکته شيرين Microsoft Dynamics 365 است. مديريت نرم افزاري براي مشاغل B2B با استفاده از مايکروسافت سي ار ام همچنين به نحوه مديريت اطلاعات توسط اپراتور و توانايي آنها براي سفارشي سازي اطلاعات برميگردد. در طي اين فرايند، قسمتهاي مساوي از قابليتهاي نرمافزاري و توانايي کاربر مشخص شده است.
قبل از آنکه سي ار ام خود را با ساير نرم افزار هاي ادغام کنيد هم اطمينان حاصل کنيد که چه نرم افزارهايي را مي خواهيد با سيستم خود ادغام کنيد و اينکه سي ار ام شما اين امکان را دارد يا خير، سي ار ام مايکروسافت علاوه بر اينکه با ساير نرم افزار هاي شرکت مايکروسافت به راحتي ادغام مي شود با خيلي از نرم افزار هاي بازايابي و فروش ديگر نيز قابليت ادغام دارد، تيم نورون سي ار ام حتي مي تواند براي شما ادغام اين سيستم با نرم افزارهايي از قبيل سپيدار را هم فراهم آورد. بخش اساسي تصميمگيري در مورد اينکه کدام پلتفرم براي شما مناسب تر است، اين است که کدام ابزار بومي يا از طريق يک ابزار ادغام شده با ابزارهايي که در حال حاضر استفاده ميکنيد قابليت ادغام دارد. همه ابزارهاي CRM بومي با هر ابزاري در جعبهابزار شما ادغام نميشوند؛ اما ابزارهاي ادغام شخص ثالث مانند Zapier وجود دارد که به شما امکان ميدهد ابزارها را ادغام کرده و اين فرايندها را خودکار کنيد و اين نرم افزار متصل کنند با سي ار ام به خوبي ارتباط برقرار مي کند.
نرم افزار Zapier به شما امکان ميدهد هزاران ابزار را بهصورت يکپارچه ادغام کنيد. ممکن است برخي از ابزارهايي وجود داشته باشد که شما در حال حاضر بسيار به آن ها وابسته هستيد و نتوانيد آن ها را جا به جا کنيد زيرا اين ابزارهاي بومي با ابزارهاي جديد CRM B2B شما ادغام نميشود. به همين دليل بايد قادر باشيد از چنين نرم افزارهايي در کنار سي ار ام خود استفاده کنيد.
توانايي داشتن اتوماسيون بازاريابي با برنامهريزي مناسب و مديريت فرآيند فروش يکي از با ارزش ترين ويژگيهاي نرم افزار Microsoft Dynamics 365 است. متأسفانه همه سيستمهاي ارتباط با مشتري اين ويژگي را ندارند. اين فرآيند اتوماسيون به نرم افزار اجازه ميدهد تا به شما يادآوري کند که مي تواند در برخي موارد وظيفهاي را براي شما انجام دهد يعني به صورت اتوماتيک کارهايي را که نياز به تکرار مداوم دارند را در زمان هايي قابليت تنظيم دارند را انجام دهد. مثلاً ايميلهاي خودکار که پس از تماس يا فروش به مشتري ارسال ميشوند، يا بکارگيري اتوماسيون در فرآيند هاي بزرگتر مثل کمپينهاي ايميلي بر اساس آخرين تعامل شما با مشتري. ميتوانيد برچسبهايي را براي راهاندازي اقدامات مختلف تنظيم کنيد و بر اساس تعاملاتي که داشتهايد اين برچسبها را به نمايههاي مشتري وصل کنيد. سپس به نرم افزار اجازه دهيد پيگيريهاي لازم را براي شما انجام دهد.
هنگاميکه CRM را در برنامه روزانه خود پيادهسازي کرديد، ميخواهيد برخي از اطلاعات مربوط به روندها، آنچه کار مي کند، چه چيزي کار نميکند و کجا ميتوانيد بهبود دهيد را ببينيد. در اينجاست که ابزاري با ويژگيهاي گزارش ميتواند راههاي جديدي براي نزديک شدن به مشکلات باز کند. با مشاهده اينکه مشتريان شما در چه وضعيتي هستند، ميتوانيد مسير حرکت خود را باهدف نزديک شدن به مشتري و کسب درآمد بيشتر تنظيم کنيد. مراقب ابزارهاي CRM باشيد که به شما امکان ميدهد اين گزارشها را صادر کنيد، به خصوص اگر نياز به ارائه دادههاي سطح بالا به ذينفعان يا اعضاي تيم داشته باشيد. در مايکروسافت سي ار ام مي توانيد سطح دسترسي براي ديدن اين نما ها را تعيين کرده و به راحتي با ايجاد داشبورد ها و کردن نما ها، گزارش هاي دلخواه خود را ايجاد کنيد.
همانطور که مطمئن هستم شما خودتان به اين نتيجه رسيدهايد، يک نرم افزار CRM بسيار بيشتر از آنچه در ابتدا تصور ميکرديد قابليت دارد. اينها تنها نکات اصلي هستند که ما احساس ميکنيم در تصميم گيري شما براي انتخاب MS CRM مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر ابزارهاي مناسب CRM خود را به درستي انتخاب کنيد، CRM شما ميتواند يکي از قويترين و تأثيرگذارترين بخشهاي کسبوکار شما باشد.
براي اينکه تيم شما همانطور که انتظار داريد کار کنند، آنها بايد توانايي دريافت اطلاعات موردنياز خود را در زمان نياز داشته باشند. دسترسي به همه جنبههاي کسبوکار (از طريق ادغام) و داراييهايي که به آنها در بستن معاملات (از طريق اتوماسيون بازاريابي) کمک مي کند. وقتي ابزار B2B CRM مناسب را پياده کرده باشيد، تماس با مشتريان و پيگيري مشتريان احتمالي بسيار سادهتر خواهد بود. شما در آنجا خواهيد ماند و ميپرسيد چرا زودتر اين کار را نکردهايد.
5 ويژگي مفيد براي قبول نرمافزار CRM
نحوه انتخاب يک نرم افزار سي آر ام براي مشاغل B2B خود
برنامه ريزي با LinkedIn Sales Insights for Dynamics 365 Sales
کنيد ,crm ,نرم ,سي ,ام ,مي ,سي ار ,نرم افزار ,ار ام ,براي شما ,است که ,براي راهاندازي اقدامات ,راهاندازي اقدامات مختلف ,اقدامات مختلف تنظيم ,برخي موارد وظيفهاي
درباره این سایت